reklama

Padajúce osobnosti dlhej chvíli

Nádych, výdych ... Stojím na ulici preplnenej dospelými, uponáhľanými bytosťami, nevinnými deťmi a žobrajúcimi nihilistami. Začína popŕchať. Fúka nepríjemný vietor a všetci sa obchádzajú. Nedbalo. S nákupnými taškami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V tom momente hlučného ticha sa za Pečenými gaštanmi vynorí jeden z mojich kolegov, vlečúci nákupy zo značkových obchodov. Úsmev na tvári a skvelá nálada( Nakúpil si ďalšiu sériu „ krokodílích handier“).

Preletela mnou letargia z umelej pýchy.

Môj kolega bol upravený, inteligentný tretiak matfyzu. Vedel, čo v živote chce a pomaly za tým išiel. Jeho jasný cieľ a túžba dosiahnuť ho bola taká veľká, že sa mu veľmi darilo. Podarilo sa mu zamestnať na polovičný úväzok v celosvetovo renomovanej firme.

Včera prišiel z dovolenky a dohodli sme sa, že pôjdeme, aj s ďalšími kolegami, nakupovať do Viedne. Počasie bolo sychravé a septembrová nostalgia ovplyvňovala naše dialógy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sme tam tak stáli a rozprávali sa o jeho názore na finančnú krízu a o jej ovplyvnení cien oblečenia, postupne sa k nám pridávali ostatní.

Dialógy gradovali, počasie sa nemenilo. Zrazu som sa prestala zapájať. Niečo prerušilo môj chtíč.

Zasiahla ma určitá úbohosť tohto predstavenia. Nechutila mi predstava, že mi robí dobre nakupovať, viesť rozhovory o práve, medicíne, politike ( ktorá pre mňa predstavovala niečo veľmi vzdialené) a o tom, ako sa dá celý život číselne znázorniť. V určitom zmysle nás takéto rozhovory posúvajú ďalej a my si vytvárame dôležitý postoj, zaraďujeme sa (ovečky), lenže ja som za tým necítila nič iné ako dostatok. Dostatok lásky rodičov, peňazí, priateľov a psychického oddychu. Len vďaka tomu, že sa o to nemusíme byť a sústrediť sa hľadaním, môžeme si dovoliť rozmýšľať a rozvíjať svoju osobnosť, študovať. Za naším výletom som cítila rodičov. Ich výchovu, financie na vzdelanie a názory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala som sa cítiť veľmi nepríjemne a moja malá neter doma plakala.

Celý deň sme nakupovali, rozprávali sa v kaviarni a hrali sa s časom. Okrem jednej knihy som si nič nekúpila. Ostatní odchádzali domov s plnými taškami, smiechom a voľnosťou. Cítila som z nich pocit sebaúcty a spokojnosti. Drali sa mi slzy do očí. Niežeby na tom všetkom bolo niečo zlé. Mali na to vlastne všetci právo. Trápilo ma však, že sa popri tom nikdy nesnažili pomôcť iným. Nevedela som pochopiť, ako môžu opovrhovať chudobnými, zdeprimovanými ľuďmi našej spoločnosti. Smiať sa z nich a ešte viac zhoršovať ich stav. Videla som to na ich spôsobe rozprávania, prijímaní ich a v udržiavanom odstupe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jeden februároví večer sme šli osláviť úspech nášho projektu do miestneho podniku. Kolegovia nadmieru pripití fernetom sa rozhodli rozveseliť a ako dobrý nápad im prišlo alkoholom obliať a potom jedlom pohádzať zmrznutého chlapíka na ulici. Na ďalší deň sa obliekli do drahých oblekov do práce a spoločne sa smiali so šéfom na lacných vtipoch. Moji kolegovia „kamaráti“ sú obyčajní (pardon za výraz) sedliaci v smokingoch, ktorí hrajú úlohu, ktorá im bola daná. Dobre zarábajú.

 Hneď, ako som prišla domov, čakala ma vysmiata mamina (ako vždy), otec v práci (ako vždy) a pár odkazov na ICQ. Maja mi oznamovala, že idú k Denise na byt, že sa mám zastaviť. Nebola sa v stave ísť na byt, ale potrebovala som byť s tými ľuďmi. Umyla som sa, obliekla, zobrala auto a vyrazila do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celú cestu som počúvala rádio. Bolo mi z toho zle. Nehodilo sa to do krásne osvetlených tmavých ulíc. Míňala som autá rôznych značiek, Aupark (akvárium umelosti) a postupne som vkĺzla do, pre mňa nepríjemnej, Petržalky. Nemala som ju rada kvôli tomu, čo vyžarovala a čo mi pripomínala. Nemohla som si pomôcť.

Keď som dorazila k Denise, naskytol sa mi nepríjemný pohľad. Hudba strašne revala, všade sa pohybovali ľudia rôznej sorty, spoločensky unavení a ja som nikde nevedela nájsť svojich. Pozdravila som sa s každým koho som poznala. Striaslo ma. Hneď som dostala fľašu do ruky, nenapila som sa, postupovala som ďalej, až som dorazila do obývačky, kde bola Denisa (polonahá). Denisa trpela anorexiou. Už netrpí, hrozne veľa konzumuje a je promiskuitná. Veľmi promiskuitná. Jej rodičia boli rozvedení a predtým sa často bíjavali. Občas to schytala aj ona. Nikdy nemala pozornosť otca a jej mama si domov vláčila vždy iného chlapa.

Keď ma uvidela, srdečne sa usmiala a hodila sa mi okolo krku. Začala ma bozkávať a vyzliekať. Denise bolo jedno s kým, hlavne, že cítila blízkosť. V tom do nášho nepríjemného zovretia vtrhla Maja a drsne ju zo mňa strhla. Uľavilo sa mi. Pozdravila ma, zašepkala, že Denisina mama je nevládajúca v spálni a odtiahla si Denisu do jej izby. Maja bola vyliečená pervitínová feťáčka, ktorá žila so svojím dedom. Nikoho iného nemala. Bola veľmi inteligentná a robila vo Fastfoode na kase.

Zostala som nehybne stáť, zapálila som si a naliala si z vína. Nechala som hudbu a hluk ustúpiť a len som vnímala dym pohlcujúci moje pľúca. Bol to kolobeh, kolobeh bytia a ja som len chcela niekam patriť. Bola som súčasťou ľudí, ale ich rozdiely ma drvili. Nedokázala som im pomôcť. Z Denisy a Maji nebude nikdy nič dobré. To, čo je spravili, keď vyrastala, to akú výchovu dostala, to aký svet jej ukázali, to ju navždy pohltilo. Neboli samé. Polovica ľudí na byte vyrastala v zlých podmienkach. Niektorí sa dostali na školy, iní nie. Avšak každý z nich sa na svet pozerá zospodu.

Bola som súčasť tejto spoločnosti. Chodila som s nimi von, riešila ich problémy, ale rozdiel bol v tom, že som sa vždy vracala do tepla.

Nemám rada ľudstvo...ale stále dúfam.  

Ema Sallová

Ema Sallová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Herec, ktory zastava vela roli,je o nich dokonalo presvedceny a nevsima si ich nasledkov. Som Konzument, ktory vedie v nostalgii skvelyzivot a neviem, ci si to zasluzim. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu